Καλάθι της λαχαναγοράς: Τις τελευταίες εβδομάδες καταστηματάρχες και καταναλωτές κινούνται στους ρυθμούς που έχει… φέρει το καλάθι του νοικοκυριού, το οποίο εφαρμόστηκε έτσι ώστε να υπάρξει ένας εξορθολογισμός στις τιμές εν μέσω ακρίβειας και ενεργειακής κρίσης.
Παρόλα αυτά,
φαίνεται πως το καλάθι του νοικοκυριού λειτούργησε σαν έμπνευση για κάποιος
έτσι ώστε να δημιουργηθεί κι ένα καλάθι… της λαχαναγοράς.
“Το
καλάθι της λαχαναγοράς” στου Ρέντη
Συγκεκριμένα
συγκεκριμένα φρούτα και λαχανικά απαραίτητα για τα νοικοκυριά που βιώνουν
μεγάλες οικονομικές πιέσεις στα ψώνια τους, συναντά κανείς στο εθελοντικό
καλάθι που δημιούργησαν εθελοντικά έμποροι στην περιοχή του Ρέντη.
Στο λεγόμενο
καλάθι της λαχαναγοράς – μιας και είναι της μόδας τα καλάθια – συναντά
κανείς προϊόντα που δεν πρέπει να λείπουν από το οικογενειακό τραπέζι κανενός
νοικοκυριού.
Μήλα,
αχλάδια, μπρόκολο, κουνουπίδι, κάστανα και κολοκύθια μπορεί κανείς να εντοπίσει
σε πρώτη φάση, ενώ από ότι φαίνεται οι έμποροι ετοιμάζουν και ένα ανάλογο καλάθι
για την εορταστική περίοδο που είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τις ελληνικές
οικογένειες και τα νοικοκυριά..
Καλάθι
του νοικοκυριού – Η πορεία του μέτρου και τα συμπεράσματα
Όσον αφορά
την λειτουργία του «θεσμικού» καλαθιού
του νοικοκυριού θυμίζουμε πως αυτό είναι πλέον τρεις εβδομάδες σε ισχύ
με εμπόρους, καταναλωτές και κυβέρνηση να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα
αναφορικά με την επιτυχία του μέτρου ή όχι.
Από την
πλευρά του, λοιπόν το υπουργείο Ανάπτυξης μετά την τρίτη βδομάδα εφαρμογής του
μέτρου εμφανίζεται απόλυτα ικανοποιημένο από την ανταπόκριση των καταναλωτών.
Όπως
αναφέρεται, όσο κυλούν οι εβδομάδες και το μέτρο εφαρμόζεται τόσο περισσότερο
βλέπουμε τις τιμές στο καλάθι του νοικοκυριού μειώνονται άλλοτε λίγα λεπτά,
άλλοτε όμως ολόκληρα ευρώ.
Σύμφωνα με
ρεπορτάζ του MEGA, μεγαλύτερη μείωση αυτήν την εβδομάδα καταγράφηκε στην
κατηγορία κατεψυγμένα ψάρια που η τιμή του μειώθηκε κατά 60%. Η τιμή της φέτας
κατά 27%. Το κοτόπουλο κατά περίπου 50%, ενώ το βρεφικό γάλα κατά 27,2%.
Μειωμένες
τιμές για το 22% των προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού
μπορούν να βρουν οι καταναλωτές σε 16 αλυσίδες σούπερ μάρκετ που εφαρμόζουν το
μέτρο.
Καλάθι
του νοικοκυριού: Οι πολίτες ζητούν να προστεθούν και άλλα προϊόντα.
Το «καλάθι
του νοικοκυριού», φαίνεται ότι αρχίζει να κερδίζει έδαφος και στους νεαρούς
καταναλωτές. Οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές που προσπαθούν με δυσκολία να τα
«φέρουν βόλτα» κάθε μήνα ανέφεραν ποια προϊόντα θα ήθελαν να προστεθούν στο
«καλάθι του νοικοκυριού».
Τα προϊόντα
που ζητούν οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές είναι τα εξής:
Βιολογικά
Προμαγειρεμένα
Φρέσκα
φρούτα και λαχανικά
Παράλληλα,
στην τηλεόραση του Alpha μίλησε μια νεαρή μητέρα, η Άννα, η οποία προτείνει να
μπουν στο καλάθι προϊόντα που κοστίζουν και αφορούν τη διατροφή των παιδιών.
Γεωργιάδης:
Έρχεται καλάθι για ανθρώπους με προβλήματα υγείας
Υπενθυμίζεται
ότι χθες, Πέμπτη 17 Νοέμβρη, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων προανήγγειλε
το καλάθι για ειδικές κατηγορίες πολιτών, μεταξύ άλλων και για διαβητικούς
ενόψει των εορτών.
Ξεκινάει το
καλάθι του νοικοκυριού για τις ειδικές κατηγορίες, σε περίπου δέκα μέρες με
περίπου 15 προϊόντα που θα είναι όχι μόνο για διαβητικούς, αλλά για ειδικές
κατηγορίες ανθρώπων που έχουν προβλήματα υγείας και που αναγκαστικά πρέπει να
αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα. Επίσης υπάρχει σκέψη για να διαμορφωθεί
εορταστικό καλάθι για την εποχή των εορτών.
Επίσης
υπάρχει σκέψη για να διαμορφωθεί εορταστικό καλάθι για την εποχή των εορτών.
Αυτό
γνωστοποίησε την Πέμπτη ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης,
κατά την επίσκεψή του σε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Οι
δηλώσεις του υπ. Ανάπτυξης
«Θα ήθελα
πρώτα να ευχαριστήσω όλους τους καταναλωτές. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, 4
στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι, αυτό να ξέρετε
είναι πάρα πολύ σημαντικό για να πετύχει το καλάθι και να πετύχουμε γενικά τη
μείωση των τιμών. Όσο εσείς ψωνίζετε από το καλάθι, τόσο οι αλυσίδες και οι
προμηθευτές πιέζονται να χαμηλώσουν εκεί τις τιμές και όσο χαμηλώνουν εκεί τις
τιμές τόσο αναγκάζονται και οι υπόλοιποι να χαμηλώσουν τις τιμές έξω από το
καλάθι, για να μη χάσουν πελάτες. Άρα, εμείς οι καταναλωτές κάθε φορά που πάμε
να ψωνίσουμε κρατάμε στα χέρια μας τις τιμές της επομένης εβδομάδος, γι’ αυτό
έρχομαι κάθε εβδομάδα και επιβραβεύω τις αλυσίδες που έχουν τις μεγαλύτερες
μειώσεις».
Ο υπουργός
συμπλήρωσε ότι το καλάθι λειτουργεί σαν πλαφόν ελεύθερης αγοράς «όμως, εμείς οι
καταναλωτές με τη συμπεριφορά μας θα ορίσουμε τη μοίρα μας».
Σχετικά με
τις προσφορές ανέφερε ότι υπάρχουν πάρα πολλές προσφορές. «Υπάρχει για τρίτη
συνεχόμενη εβδομάδα μείωση τιμών. θυμίζω όταν πρωτοανακοίνωσα το καλάθι η
αντιπολίτευση μου έλεγε να βάλω πλαφόν, διατίμηση και τέτοια κι έλεγα «όχι, θα
πάμε με ελεύθερη αγορά». Αν είχαμε βάλει διατίμηση θα είχαν «κλειδώσει» όλοι
στην τιμή διατίμησης, άρα θα είχαν μείνει εκεί. Επειδή όμως έχουμε πάει σε
ελεύθερη αγορά και ελεύθερο ανταγωνισμό, οι τιμές κάθε εβδομάδα πέφτουν.
Είναι
ένα-δύο σούπερ μάρκετ που φαίνεται ότι τις έχουν αυξήσει, αλλά όλες οι αλυσίδες
έχουν μειώσει τις τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και θέλω να
ευχαριστήσω όλες τις αλυσίδες… Οι λίγες αυξήσεις που βλέπετε σε περίπου 75 από
τα 850 προϊόντα σε ένα ποσοστό 9% είναι μόνο σε νωπά προϊόντα, εκεί που λόγω
συγκυρίας μπορεί να αλλάξει η τιμή. Αντιθέτως, στα συσκευασμένα προϊόντα που
μπορεί να γίνει και πολύ εύκολα η σύγκριση, όλες οι αλυσίδες αυτή την εβδομάδα
έχουν χαμηλώσει τις τιμές τους και θέλω να τις συγχαρώ όλες μία προς μία
ονομαστικά».
Τα
συμπεράσματα Γεωργιάδη για τις τιμές μετά το “καλάθι”
Σχετικά με
τις τιμές ο υπουργός τόνισε: «Έχουμε σε 186 προϊόντα, ποσοστό 22%, έχουμε σε 75
προϊόντα, ποσοστό 9%,
αυξήσεις τιμών και έχουμε 555 περίπου προϊόντα, ποσοστό 69%, στα οποία είναι
σταθερές οι τιμές τους. Αν αθροίσετε όμως την αξία του κάθε καλαθιού, θα δείτε
ότι κάθε καλάθι από την κάθε αλυσίδα από εβδομάδα σε εβδομάδα στο σύνολο της
αξίας έχει χαμηλότερη τιμή, άρα οι τιμές σε γενικές γραμμές πέφτουν.
Το λέω διότι
και η πρωτοβουλία μας αυτή στο Υπουργείο Ανάπτυξης, δική μου και του κυρίου
Παπαθανάση, για να φτιάξουμε το καλάθι του νοικοκυριού ως συνήθως συμβαίνει
στην αρχή λοιδορήθηκε. Τι έλεγε η αντιπολίτευση; «Δε θα πιάσει, δεν κάνει
δουλειά, είναι μόνο για σόου, ο Γεωργιάδης θα ψάχνει να βρει τα κανάλια”» και
ούτω καθεξής.
Τι γίνεται
στην πράξη; Στην πράξη βρίσκεις γάλα με 1,09 σε κάποια αλυσίδα, από εκεί που
είχε φτάσει 1,70, στην πράξη βρίσκεις μακαρόνια με 0,60 από εκεί που είχε
φτάσει το μακαρόνι τα 500 γραμμάρια 1 ευρώ, στην πράξη βρίσκεις κοτόπουλο με
2,90 από εκεί που το κοτόπουλο είχε πάει 4 ευρώ και ούτω καθεξής. ‘Αρα, όσο η
αντιπολίτευση χλευάζει και απαξιώνει τόσο εμείς με τη δουλειά μας θα κερδίζουμε
χρήματα για τους καταναλωτές».

0 Σχόλια