ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Προσοχή – Έτσι θα ανακαλύψετε τις απάτες στην Black Friday

 


Black Friday: Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την φετινή Black Friday με πολλούς Έλληνες καταναλωτές να περιμένουν αυτή τη μέρα για να προχωρήσουν σε απαραίτητες αγορές που έχουν σχεδιάσει εδώ και καιρό.


Παρόλα αυτά για ακόμη μια χρονιά προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία για το αν και κατά πόσο υπάρχουν πραγματικές εκπτώσεις στα προϊόντα αυτή την –κατά τα άλλα σημαντική – ήμερα για καταστηματάρχες και αγοραστές.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η σελίδα Skroutz και αναδεικνύουν μια πραγματικότητα που πολλοί από εμάς έχουμε παρατηρήσει για τις ελληνικές Black Friday.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την σελίδα μόνο το 18,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν εκείνη τη μέρα, αγοράστηκαν σε μια πραγματικά πιο οικονομική τιμή.

Το πιο αδιανόητο εύρημα των στοιχείων του skroutz είναι το ακόλουθο: Ότι εν μέσω Black Friday όχι απλώς δεν υπήρχαν εκπτώσεις, αλλά αντίθετα πολλοί ήταν αυτοί που επέλεξαν να αυξήσουν και τιμές τους, εκμεταλλευόμενοι την δίψα, αλλά και την πρακτική ανάγκη του καταναλωτικού κοινού για αγορές.

Το Skroutz με βάση τα παραπάνω δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να μπορούν να ξεχωρίζουν την πραγματική πορεία και εξέλιξη των τιμών έτσι ώστε να ξέρουν από πού πρέπει και αξίζει να κάνουν τις αγορές τους.

Black Friday – Έτσι θα εντοπίσετε τις “απάτες”

Κάποτε, το εργαλείο αυτό λεγόταν “Ιστορικό τιμών” και τώρα ονομάζεται “Εξέλιξη τιμής”.

Το περίφημο πεδίο “Εξέλιξη τιμής” εντοπίζεται πάνω δεξιά στη σελίδα του προϊόντος.

Με ένα μόνο κλικ εκεί, μπορεί κανείς να εντοπίσει διαγράμματα τα οποία δείχνουν πόσο κόστιζε το προϊόν τις προηγούμενες ημέρες ή εβδομάδες, ακόμα και μήνες.

Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να δεις με αξιοπιστία το αν αξίζει πράγματι η τιμή στην οποία πωλείται το εκάστοτε προϊόν την Black Friday ή αν ο εκάστοτε επιχειρηματίας – πωλητής θέλει απλώς να κερδοσκοπήσει σε βάρος του κόσμου, αλλά και συναδέλφων του αυξάνοντας τις τιμές παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερη εκπτωτική μέρα.

Black Friday: Έτσι θα αποφύγετε πλασματικές προσφορές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Την περίοδο της Black Friday, περιμένει για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια το 50% των Ελλήνων, σε μία χρονιά πληθωριστικών πιέσεων και εν μέσω ακρίβειας που πλήττει διαρκώς το διαθέσιμο εισόδημά τους.

Πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν οι καταναλωτές

Σύμφωνα με την έρευνα Fashion (Re)search της πλατφόρμας GLAMI, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι όπου στην ίδια ερώτηση έφτανε το 66%. Το ποσοστό όσων δεν έχουν κατασταλάξει εάν θα προχωρήσουν σε αγορές αγγίζει το 37% έναντι 23% πέρσι.

Σημειώνεται ότι Black Friday είναι φέτος στις 25 Νοεμβρίου ωστόσο όπως κάθε χρόνο οι επιχειρήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν αρκετές μέρες νωρίτερα τις προσφορές στα προϊόντα τους.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, το 43% των καταναλωτών προτίθεται να ξοδέψει μέχρι 100 ευρώ για αγορές μόδας, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) όσων θα διαθέσουν από 100 έως 200 ευρώ.

Σημαντικό επίσης είναι και το ποσοστό (24%) εκείνων που δεν έχουν σαφή εικόνα σχετικά με τo πόσα χρήματα τους επιτρέπει προϋπολογισμός τους να ξοδέψουν.

Σε αναζήτηση των χαμηλότερων τιμών

Αν και δεν ήταν λίγοι όσοι δήλωσαν ότι προετοιμάζονται για τις Black Friday αγορές τους με έτοιμη λίστα (21%), η πλειονότητα των Ελλήνων (49%) αναφέρει πως δεν προσχεδιάζει αλλά αναζητά τις καλύτερες προσφορές, με στόχο να αγοράσει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ στις χαμηλότερες δυνατές τιμές.

Το 72% των Ελλήνων συμμετεχόντων στη φετινή έρευνα πάντως σημειώνει ότι αποφεύγει τα φυσικά καταστήματα με πολύ κόσμο ακόμη και κατά τη διάρκεια των μεγάλων εκπτωτικών περιόδων όπως είναι η Black Friday, ως αποτέλεσμα των συνηθειών της περιόδου της πανδημίας.

Ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 9% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο κατά πόσο αισθάνεται άνετα στα φυσικά καταστήματα όταν επικρατεί πολυκοσμία ενώ το 19% δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται από την παρουσία πλήθους.

Τέλος σε σχέση με πέρυσι, το ποσοστό που δεν σκοπεύει να στραφεί στα φυσικά καταστήματα μειώθηκε μόνο κατά 5%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας εξακολουθεί να διατηρεί την ισχυρή θέση που κατάφερε να κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την ευκαιρία της Black Friday έχει δημιουργήσει τον «χρυσό δεκάλογο» των καταναλωτών για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Η σημασία της Black Friday για την οικονομία, τους καταναλωτές και τα μαγαζιά

Σε πολλές χώρες του κόσμου τα προηγούμενα χρόνια η Black Friday είχε συνδεθεί με εικόνες ατέλειωτων ουρών έξω από καταστήματα. Γεγονός το οποίο ανατράπηκε εν μέρει με την έλευση της πανδημίας του κορονοϊού.

Για αυτό το λόγο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον εμπορικό κλάδο τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς να δει την κατανάλωση τη μέρα της Black Friday να αυξάνεται φέτος που οι υγειονομικοί περιορισμοί έχουν σαφώς χαλαρώσει.

Άλλωστε η μέρα αυτή έρχεται για να δώσει στους καταναλωτές μια μεγάλη γκάμα προϊόντων σε ιδιαιτέρως προνομιακές τιμές με εκπτώσεις και προσφορές γίγας.

Η Black Friday είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, δηλαδή πέφτει στις 25 Νοεμβρίου 2022. Η ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου και δεν συγκαταλέγεται στις τακτικές εκπτώσεις, αλλά είναι προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.

 πηγη


ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια