Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τραγικά λάθη εντοπίζονται στα τέλη κυκλοφορίας του 2023 που σχετίζονται συνήθως με την εκπομπή ρίπων διοξειδίου του άνθρακα κατά την ταξινόμηση ενός καινούργιου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
%20.jpg)




Υπερβολικά ποσά, όπως π.χ 2.325 ευρώ αντί για 112 ευρώ καλούνται να
πληρώσουν οι «άτυχοι» του συστήματος και μάλιστα, άμεσα χωρίς να μπορούν να
βρουν το δίκαιο τους, ενώ απειλούνται με πρόστιμο από την εφορία λόγω της μη
αποπληρωμής τους.
Σοκ έχουν πάθει πάρα πολλοί έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι
έχουν ταξινομήσει τα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην
Ελλάδα και πρέπει να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας τους.
Διαφοροποιήσεις στα τέλη κυκλοφορίας φέρνει σχέδιο του υπουργείου
Οικονομικών.
Όπως είναι γνωστό, θα δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να πληρώνουν τα
τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους, είτε όλα μαζί, είτε για τους όσους μήνες
επιθυμούν να θέσουν σε κίνηση το όχημά τους.
Τέλη
κυκλοφορίας 2023: Ποιος ο λόγος
Ο λόγος εστιάζεται στο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το σύστημα για
κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο υπολογίζει εντελώς λάθος τα Τέλη Κυκλοφορίας και σε
κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων
είναι κυριολεκτικά εξωφρενικά.
Όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr ιδιοκτήτης ενός Hyundai i20 με κινητήρα
βενζίνης χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων αντί για Μηδενικά ετήσια
Τέλη Κυκλοφορίας καλείται να πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας 1.174,20 ευρώ!
Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης Hyundai Tucson και μάλιστα της υβριδικής
έκδοσης με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων καλείται να
πληρώσει για Τέλη Κυκλοφορίας 2.325,60 ενώ τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τους
ρύπους που εκπέμπει ανέρχονται σε 112 ευρώ!
Και στις δυο περιπτώσεις το σύστημα έχει κάνει λάθος στις εκπομπές CO2
των αυτοκινήτων και στην περίπτωση του Hyundai Tucson το ύψος των Τελών
Κυκλοφορίας έχει υπολογιστεί με εκπομπές CO2 816 γρ./χλμ. ενώ στην
πραγματικότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 160 γρ./χλμ. ενώ στην
περίπτωση του i20 οι πραγματικές εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 120 γρ./χλμ. αντί
για 412 γρ./χλμ.
Τέλη
κυκλοφορίας 2023: Το μεγάλο πρόβλημα
Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των
αυτοκινήτων με λανθασμένα Τέλη Κυκλοφορίας δεν μπορούν να βρουν άκρη καθώς από
την Εφορία τους στέλνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών και τούμπαλιν.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι κάτοχοι των ΙΧ να φαίνονται στο Taxisnet
ότι χρωστούν τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους και μάλιστα στις
περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά διπλασιάζονται καθώς έχει παρέλθει η
ημερομηνία εξόφλησής τους!
Τόσο οι εισαγωγείς όσο και οι έμποροι έχουν επισημάνει το πρόβλημα που
έχει δημιουργηθεί με την άμεση εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας μέσα σε λίγες
ώρες από την έκδοση άδειας κυκλοφορίας του νέου ή εισαγόμενου οχήματος και
έχουν αιτηθεί την αύξηση του χρονικού ορίου εξόφλησής τους ώστε να αποφεύγονται
τέτοια λάθη που ουσιαστικά «μαυρίζουν» τους ιδιοκτήτες των ΙΧ στην Εφορία.
Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που καταθέτουν ηλεκτρονικά τις
πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ, δεν έχουν υποχρέωση
να τις αποστείλουν στην Εφορία. Κρατούν τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν
αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας
τα τέλη με τον μήνα, θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να
κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.
Τέλη
κυκλοφορίας 2023: Τι αναμένεται να έρθει
Το υπουργείο Οικονομικών έρχεται να τροποποιήσει μέτρο της καταβολής των
τελών κυκλοφορίας με το μήνα προκειμένου η δυνατότητα μερικής καταβολής τους να
παρέχεται πάγια στους οδηγούς των Ι.Χ. και αν είναι δυνατόν να δοθεί από τον
ερχόμενο Νοέμβριο όπου θα ανοίξει πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023.
Παραδοσιακά, κάθε χρόνο, λίγο πριν από το Πάσχα, το υπουργείο Οικονομικών
ενεργοποιεί τα «τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα» προκειμένου οι πολίτες να έχουν
τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ξανά τα αυτοκίνητά τους πληρώνοντας τέλη ανάλογα
με τους μήνες που τα χρειάζονται.
Αυτό που φαίνεται να εξετάζεται είναι η μονιμοποίηση του μέτρου ή
τουλάχιστον, η ενεργοποίησή τους όσο το δυνατόν νωρίτερα κάθε χρόνο προκειμένου
να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερόμενους.
Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, έχουν καταργηθεί και τα πρόστιμα, δηλαδή η
πρόσθετη επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.
Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12
των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας
χρονικής διάρκειας 2 μηνών καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο
όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3
μηνών καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών
κυκλοφορίας, κ.ο.κ..
Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της
ΑΑΔΕ. Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπαίνουν στην
πλατφόρμα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα
τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.
Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και
στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.
Online
έλεγχος επί τόπου αν έχετε πληρώσει
Στο μεταξύ προχωρά και το σχέδιο ψηφιακών ελέγχων για την πληρωμή των
τελών κυκλοφορίας μέσω… κινητών τηλεφώνων! Με ειδικό λογισμικό στο κινητό τους
οι εφοριακοί θα μπορούν να «σκανάρουν» τις πινακίδες των Ι.Χ για να
διαπιστώσουν αν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας και αν κάποιο όχημα θα
έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε ακινησία.
Πρόκειται για ένα από τα πολλά φιλόδοξα σχέδια που έχει εντάξει η
Ανεξάρτητη Αρχή Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό με στόχο οι εν
λόγω έλεγχοι να ξεκινήσουν μέσα στον ερχόμενο Οκτώβριο.
Ειδικότερα, σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση
πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων, καθώς πλέον μέσω του
myCAR, οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να
θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους και να απαλλάσσονται από τα Τέλη
Κυκλοφορίας.
Υπενθυμίζεται δε, ότι μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των
οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την
ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά.
Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car που ετοιμάζεται
θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε
διασταυρώσεις.
Με τη νέα βάση δεδομένων Audit-Car, θα γίνεται άμεσα έλεγχος για το ποια
οχήματα δεν έχουν ασφάλεια αυτοκινήτου, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή
για το ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και θα
ακολουθούν οι αντίστοιχες ενέργειες (ειδοποιήσεις, πρόστιμα κτλ).
Σήμερα εκτιμάται πως κυκλοφορούν στον δρόμο περίπου 650.000 ανασφάλιστα
αυτοκίνητα. Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται ότι δεν έχουν περάσει
ΚΤΕΟ, ενώ υπάρχουν περίπου 75.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη
κυκλοφορίας κάθε χρόνο!

0 Σχόλια