Σύμφωνα
με την πρόσφατη ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons αυτή την περίοδο
ναυπηγούνται για λογαριασμό ελλήνων εφοπλιστών, 244 πλοία
συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατομμυρίων τόνων-gross tonnage.
H Ελλάδα βρίσκεται
στην τρίτη θέση του καταλόγου αυτού με την Ιαπωνία να είναι
πρώτη με 579 παραγγελίες και την Κίνα δεύτερη με 480.
Το 65%
των ελληνικών παραγγελιών είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το
2019, το 25% τα 2020 και τα υπόλοιπα πλοία το 2021.
Σύμφωνα με
τα στοιχεία της Clarskons αυτή την χρονική περίοδο, Μάρτιος του
2019 οι Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν σε εξέλιξη μεγάλα ναυπηγικά προγράμματα
και σχηματίζουν το Τοp 5 είναι:
-Ο Ιωάννης Αγγελικούσης με τρεις εταιρείες που ανήκουν
στον Όμιλο, έχει πρόγραμμα για 22 πλοία. Η Maran Dry, πρώην Anangel Maritime
Service, κτίζει τέσσερα φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 840.000 τόνων
dw. Η Maran Τankers ναυπηγεί πέντε δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1,1
εκατομμυρίων τόνων. Η Maran Gas έχει συμβόλαια για 13 πλοία μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG συνολικής χωρητικότητας 1,2 εκατομμυρίων
τόνων. Ο Γιάννης Αγγελικούσης έχει το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα παγκοσμίως
όσο αφορά ιδιώτη πλοιοκτήτη.
– Ο Γιώργος Λογοθέτης με την Lomar Shipping έχει σε
παραγγελία 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, containerships, συνολικής
χωρητικότητας 3,3 εκατομμυρίων τόνων.
– Η Άννα Αγγελικούση με τις εταιρείες Alpha Tankers και
Pantheon ναυπηγεί συνολικά 13 πλοία εκ των οποίων 10 είναι δεξαμενόπλοια
συνολικής χωρητικότητας 1,1 εκατομμυρίων τόνων και τρία LNG 258.000 τόνων
– Ο Γιώργος Οικονόμου με την Cardiff Marine έχει δώσει
παραγγελίες για 11 πλοία LNG χωρητικότητας ενός εκατομμυρίου τόνων.
– Ο Πήτερ Λιβανός με την Gaslog έχει στις γιάρδες εννέα
LNG πλοία συνολικής χωρητικότητας 852.016 τόνων.
Στον πίνακα των ναυπηγήσεων για εταιρείες ελληνικών συμφερόντων υπάρχουν
και άλλα ονόματα γνωστών πλοιοκτητών όπως:
– Ο Βαγγέλης Μαρινάκης με την Capital Maritime έχει οκτώ
υπό ναυπήγηση πλοία συνολικής χωρητικότητας άνω των δύο εκατομμυρίων τόνων. Εξ
αυτών έξι είναι LNG και δύο δεξαμενόπλοια.
– Ο Ευάγγελος Αγγελάκος με την Angelakos Hellas ναυπηγεί
οκτώ φορτηγά πλοία συνολικής χωρητικότητας 656.000 τόνων dw.
– Ο Λου Κολλάκης με την Chartworld Shipping έχει βάλει
παραγγελίες για έξι φορτηγά πλοία συνολικής χωρητικότητας 492.000 τόνων dw.
– Ο Ανδρέας Μαρτίνος με την Minerva ναυπηγεί συνολικά
έξι πλοία συνολικής χωρητικότητας 552,7 χιλιάδων τόνων. εκ των οποίων τρία
είναι LNG, δύο φορτηγά και ένα δεξαμενόπλοιο.
– Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και ο Νίκος Τσάκος έχουν
παραγγελίες για έξι πλοία συνολικής χωρητικότητας 718.000 τόνων. Από αυτά
τέσσερα είναι δεξαμενόπλοια συνολικής 554.000 τόνων και δύο φορτηγά συνολικής
χωρητικότητας 164.000 τόνων.
– Ο Γιώργος Προκοπίου με τον όμιλο της Dynacom έχει
παραγγελίες για πέντε πλοία χωρητικότητας 513.000 τόνων εκ των οποίων τρία
δεξαμενόπλοια και δύο LNG.
– Ο Ντίνος Μαρτίνος της Thenamaris ναυπηγεί πέντε πλοία
εκ των οποίων τρία είναι δεξαμενόπλοια και δύο LNG.
-Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος με την Costamare έχει δώσει
παραγγελίες για πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής
ικανότητας 50.760 «κουτιών».
– Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης με την Latsco έχει δώσει
παραγγελίες για τέσσερα πλοία LNG.
– Οι Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης της Laskaridis Group
ναυπηγούν τέσσερα φορτηγά πλοία
– Ο Γιάννης Αλαφούζος με την Kyklades Maritime έχε
παραγγελία για τέσσερα υπερ-δεξαμενόπλοια τα λεγόμενα VLCC χωρητικότητας
319.000 τόνων το καθένα με το σύνολο να ανέρχεται στα 1,2 εκατομμύρια τόνους.
– Η Αγγελική Φράγκου με την Navios Acquisition ναυπηγεί
τέσσερα υπερ-δεξαμενόπλοια χωρητικότητας το καθένα 311.000 τόνων και συνολική
1,2 εκατ. τόνων.
– Ο Πέτρος Παππάς με την Star Bulk ναυπηγεί τρία φορτηγά
πλοία.
0 Σχόλια