ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Μιλάμε για ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα! Το πρώτο στρογγυλό σχολείο της Ελλάδας βρίσκεται σε γειτονιά της Αθήνας!

Ο αρχιτέκτονας, Τάκης Ζενέτος, δεν ήθελε να διαμορφώσει μια νέα εποχή στα σχολικά κτήρια, αλλά μία ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας...




Το δημόσιο σχολείο του Αγίου Δημητρίου (Μπραχάμι), (γνωστό και ως Στρογγυλό λόγω του σχήματός του), σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Τάκη Χ. Ζενέτο την περίοδο 1969-1972, ενώ η κατασκευή του ξεκίνησε το 1972 και ολοκληρώθηκε το 1974.


Το κτήριο αυτό έχει σχολιαστεί για το ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα σχήμα του και για τις μπετονένιες περσίδες ηλιοπροστασίας, ενώ έχουν δημιουργηθεί αρκετές ιστορίες για το Στρογγυλό από κατοίκους της περιοχής και μαθητές.

Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου κτηρίου δεν αντιμετωπίσθηκε από τον Ζενέτο απλά ως μία κτηριολογική επίλυση σύμφωνα με της ανάγκες εκείνης της εποχής.


Η σημαντικότερη επιδίωξή του ήταν η διατύπωση και η μακροπρόθεσμη εφαρμογή της προβληματικής του όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα, ύστερα από μία σημαντική προσωπική έρευνα διάρκειας 6 μηνών της διεθνούς εκπαίδευσης, τόσο με τη μορφή που είχε τότε όσο και με τις μεταβολές που θα υποστεί κυρίως με την εφαρμογή των νέων τεχνολογικών μέσων.

Ο Ζενέτος αντιλήφθηκε ότι το μοντέλο της γραμμικής διάταξης των αιθουσών, που συνδέονται με έναν εξωτερικό διάδρομο, «συμβατικό σύστημα που μένει αναλλοίωτο επί 150 χρόνια», είναι το μοναδικό αποδεκτό σύστημα από τον ΟΣΚ σε αντίθεση με μία ρηξικέλευθη πρόταση σχεδιασμού του κτηριολογικού προγράμματος η οποία πολύ δύσκολα θα γινόταν δεκτή, όπως και έγινε, καθώς οι αρμόδιοι του οργανισμού δέχθηκαν τη λύση του αφού μπορούσε να φιλοξενήσει και ένα παραδοσιακό σχολείο.

Έτσι, διατηρεί αυτή την αρχή την οποία προσπαθεί να προσαρμόσει στην προβληματική του, χρησιμοποιώντας και ως δεδομένο ότι το κτήριο είναι ένα «εργαλείο μετάβασης» από το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα μελλοντικό.

Ως εκ τούτου, το κτήριο θα έχει την απαραίτητη ευελιξία να προσαρμόζεται στις εκάστοτε αλλαγές και ανάγκες της εκπαίδευσης, κυρίως αλλαγές οι οποίες θα επηρεάζονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας, όπως είχε ήδη προβλέψει ο Ζενέτος από εκείνη την εποχή.

Η κτηριολογική διάταξη υπαγορεύθηκε σύμφωνα με τον Ζενέτο από τα εξής 4 δεδομένα:

α) τις υπάρχουσες συνθήκες της χώρας, όσον αφορά τα τεχνο-οικονομικά μέσα για μελέτες και κατασκευές κτηρίων

β) τις μεθόδους διδασκαλίας της εποχής

γ) τις προβλεπόμενες αλλαγές των μεθόδων, των μέσων διδασκαλίας αλλά και του αριθμού των μαθητών ανά ομάδα

δ) την υψηλή διάρκεια ζωής των κατασκευών με τα υπάρχοντα μέσα

Σύμφωνα με τον Ζενέτο η μετάβαση από το ισχύον σύστημα εκπαίδευσης στο μελλοντικό πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο συγκεκριμένο σχολείο σε 3 φάσεις. Στην 1η φάση τοποθετούνται 3 αυτόνομες μονάδες των 160 ατόμων (40 ανά τάξη) γύρω από τον πυρήνα των μελλοντικών οπτικοακουστικών χρήσεων.

οργάνωση εξυπηρετεί τις ανάγκες του συμβατικού προγράμματος διδασκαλίας. Στη 2η φάση διατηρούνται οι 3 μονάδες με 120 άτομα (30 ανά τάξη), και προβλέπεται πειραματική λειτουργία των ψηφιακών μέσων στη διδασκαλία, ενώ στην 3η φάση υπάρχουν 2 μονάδες των 120 ατόμων (20 ανά τάξη) με πλήρη λειτουργία των νέων τεχνολογικών μέσων στη διδασκαλία.

Εκτός από τα σχέδια τα οποία ήταν απαραίτητα για την κατασκευή του σχολείου, ο Ζενέτος παράλληλα με τη μελέτη για τη μετάβαση στις διαφορετικές φάσεις εκπαίδευσης πραγματοποίησε και ένα σχέδιο στο οποίο δείχνει τις μελλοντικές πληρώσεις του ψηφιακού πυρήνα του σχολείου με χώρους κυκλωμάτων τηλεόρασης, εγκαταστάσεις ολογραφικών προπλασμάτων, χώρους τεχνικού προσωπικού κ.ά.

Βέβαια, το σχέδιο αυτό είναι αντιπροσωπευτικό, αν και αρκετά επεξεργασμένο, δεν περιμένει ο Ζενέτος την πλήρη υλοποίηση του, αλλά εκφράζει τις συνθήκες και τη λογική που θεωρεί ο ίδιος πως θα υπάρχουν στην τελική φάση υλοποίησης.











ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΟΥ # ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ # LANGUAGES # ΠΡΟΤΥΠΟ # ΚΕΝΤΡΟ # ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ # ΞΕΝΩΝ # ΓΛΩΣΣΩΝ FUN2LEARN - ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ # Εκπαιδευτήρια # Ξένες # Γλώσσες # Φροντιστήρια # Ξένων # Γλωσσών # Κέντρα # Ηλιούπολη #  Αργυρούπολη ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΤΣΑΤΣΟΥΛΗ, ΕΔΩ ΚΑΙ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ: ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ # Παιδικοί # Σταθμοί # Ιδιωτικά # Εκπαιδευτήρια # Κέντρα  SO EASY (ΚΑΤΣΙΑΟΥΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Α.)#ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ # ΓΛΥΦΑΔΑ # ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ  GREEK EUROPEAN FUTURE ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ TOEIC, TOEFL, IELTS   ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ: ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 40, 210 9642517 ,210 9633832 ΓΛΥΦΑΔΑ - ΆΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ  ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΟΥ ΚΕΡΑΝΗ #ΓΙΑΤΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ  KSPORTS CLUB «KALOUDIS SPORTS CLUB» 24 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ (ΤΣΕΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ): Εδώ και 24 χρόνια βάζουμε βάσεις στην σύγχρονη παιδεία ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, Ε.Β.Ε Το Ιδιαίτερο: ΤΣΙΜΑΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΥ – ΦΛΩΡΑΚΗ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΠΑ Β& Κ -  STUDIES - …. ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΟΡΜΠΟΥ EARLY LEARNING ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ 


ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ


ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ 

EAK # SERVICE: ΕΑΚ # ΈΚΔΟΣΗ # ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ # ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΕΙΣ # ΑΠΟΦΡΑΞΕΙΣ # ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΙΣ # ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΚΑΛΥΒΙΑΝΑΚΗΣ ΕΠΙΠΛΟ ΧΥΤΤΑΣ POT PLANS ΚΟΡΑΚΙΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΕΝΤΕΣ


ΓΕΝΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

ΚΟΡΙΛΛΗΣ # ΧΡΗΣΤΟΣ # ΤΑΣΟΣ # ΔΗΜΗΤΡΗΣ # KORILLIS # COMPUTING # LAPTOP #TAMPLETS # SMART # SMARTPHONE # SERVICE ARIMAR TRAVEL ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ARIMAR TRAVEL ΥΛΙΚΑ # ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ DECOUPAGE - ΕΙΔΗ HOBBY Η&Β ΜΠΟΤΟΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΛΑΓΟΣ ΠΑΡΚΕΤΑ ΚΟΥΒΑΡΙΣΤΡΑ ΕΙΔΗ ΡΑΠΤΙΚΗΣ ΤΖΑΜΑΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ CORFU: ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ  RENT A CAR  ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
CAR SERVICE ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΥΓΕΙΑ: ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΦΙΛΗ

ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΟΡΘΠΕΔΙΚΑ ΕΙΔΗ KLIOMED ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΑ ΕΙΔΗ ΙΩΑΝΝΑ # ΑΓΓΕΛΙΚΗ # ΖΕΡΝΟΥ # ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ # ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια